Medewerker Financiën
Westland
Max 79,55 p/u
Zuid-Holland
36 uur p/w
08-11-2023
08-05-2024
Freelance
Opdrachtomschrijving
Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 110.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.
Cluster Bedrijfsvoering
Dit cluster zorgt voor de solide bedrijfsvoering van gemeente Westland. Van personeel en financiën tot juridische zaken: de 360 collega's in cluster Bedrijfsvoering zorgen dat het staat als een huis. Zo zorgt cluster Bedrijfsvoering ervoor dat de andere clusters het verschil kunnen maken voor de inwoners en bedrijven van onze gemeente.
Taakveld
Het team Financieel beleid en advies is adviseur en partner voor de gemeentelijke organisatie en verbindt deze met de bestuurlijke opgaven. Het team van circa 30 collega's bestaat uit financieel adviseurs, P&C-advies, treasury, verbonden partijen, VIC (Verbijzonderde Interne controle) en medewerkers financiën. Hun gezamenlijke ambitie is om blijvende meerwaarde te leveren aan de organisatie en het bestuur. Essentieel hierin is het politiek sensitief invullen van het adviseurschap, integraal denken en werken met oog voor het samenbrengen van verschillende belangen, opgavegericht werken en verbinden en het stimuleren van goed opdrachtgever- en opdrachtnemerschap
Opdracht
Samen met een aantal collega's verzorg je de ondersteuning van de clusters en draagt bij aan de op te leveren documenten door de clusters ten behoeve van de P&C cyclus. Je stelt budgetrapportages op en signaleert afwijkingen en ondersteunt het budgetbeheer van de budgethouders. Je ondersteunt en geeft instructie over financieel administratieve handelingen. Daarnaast bewaak je aansluitingen van sub-administraties met de hoofdadministratie en draagt zorg voor de nodige aanpassingen. Net als de andere medewerkers in het taakveld FC ben je een vakbekwame vertegenwoordiger vanuit het taakveld dat mede procesverantwoordelijk is voor alle P&C documenten. Vanuit je vakmanschap volg je de actuele financiële ontwikkelingen op de voet en herken je vlot knelpunten en kan je deze vertalen naar de Westlandse situatie.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als financieel ondersteuner bij een gemeentelijke organisatie
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2Financiën
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een financieel/economische richting
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van budgetrapportages, het signaleren van afwijkingen en het ondersteunen van budgetbeheer van de budgethouders
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het bewaken en aansluiten van subadministraties met de hoofdadministratie, benoem dit in het cv
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen, voorbereiden en controleren van begrotingswijzigingen en memoriaalboekingen, benoem dit in het cv
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met gemeentefinanciën binnen de financiële afdeling van een gemeentelijke organisatie, benoem dit in het cv
Dien je aanvraag in middels het onderstaande formulier.
Introductie
We introduceren je profiel bij de desbetreffende opdrachtgever.
Aan de slag
Na akkoord kun je per direct aan de slag met je nieuwe opdracht!
De opdracht sluit 01-11-2023
Je hebt nog 2 dagen om te reageren.
Direct reageren
Vul het onderstaande formulier in en we zullen binnen 24 uur contact met je opnemen.
Masters in Public is een energiek uitzendbureau dat met passie en enthousiasme de publieke sector ondersteunt. Met onze persoonlijke aanpak zorgen we voor unieke matches tussen organisaties en professionals.
Masters in Public
085 060 1887
Functie: | medewerker financiën |
Startdatum: | 31-10-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 36 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Hoger Interim Professionals via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Hoek van Hollandkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de hoek-van-hollandkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Hoek van Holland via hoekvanhollandkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op hoekvanhollandkrant.nl.
© hoekvanhollandkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.