Vacature I-Controller ICT

I-Controller ICT in s-Gravenzande

I-Controller ICT

HBO

Opdracht
Binnen de afdeling I&A is de invulling van de I-Control functie voorzien.
I-Control beheert de organisatie -brede budgetten voor onder andere automatiseringskosten en investeringsbudgetten. I-Control brengt kennis van de IT en kennis van de kosten van ICT-componenten bij elkaar en geef advies ter verbetering van de huidige contracten en ter optimalisatie van het IT-landschap van de organisatie. I-Control brengt de kosten van ICT-werkzaamheden samen om zo de waarde van onze diensten te bepalen en stelt analyses op voor rapportages, bespreekt de cijfers met het management en geeft proactief een mening over de financiële situatie.

I-Control weet niet alleen de vertaalslag van financiën naar bedrijfsvoering te maken, maar weet ook hoe de cijfers tot stand komen. Juistheid, tijdigheid, volledigheid en rechtmatigheid zijn voor jouw geen onbekende begrippen. Om voorbereidingen te treffen om I-Control structureel goed te kunnen inbedden, zijn we op zoek naar een kwartiermaker. Iemand die zaken inzichtelijk maakt, op orde brengt en processen inricht over de hele I&A keten binnen de organisatie.

Resultaten
We verwachten dat je als kwartiermaker een aantal concrete opbouw- en inrichtingswerkzaamheden afrondt zodat de I-control functie structureel kan worden ingericht. Denk hierbij aan:

  • Het opstellen van financiële kaders voor wat betreft uitgaven en inkomsten (investeringen, doorbelasting) aan IT-dienstverlening.
  • Het opzetten van de samenwerking met de financiële/controlling functie binnen de gemeente Westland.
  • Je bent de spin in het web, je bezet een belangrijke positie in beoordeling, initiatie en gevraagd/ongevraagd adviseren en ondersteunen van de Regisseur IV, PLv CIO. Je bent het financieel geweten van het i-domein.
  • Duidelijkheid creëren in rollen binnen de processen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de IT-controlling;
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën én de planning & control cyclus binnen een gemeentelijke organisatie;

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie, economie of (bedrijfs- )administratie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen de IT-controlling;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met gemeentefinanciën én de planning & control cyclus binnen gemeenten;
  • Aantoonbare werkervaring met de systemen Key2financiën en Cognos;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring de afgelopen 5 jaar op het gebied van Project Portfolio Management, Contract- en leveranciersmanagement én (ICT) Inkoop (duidelijk weergeven in het cv);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent in staat om invulling te geven aan de feitelijke verandering. Je weet collega's te betrekken, enthousiasmeert en legt uit over het hoe en waarom.
  • Je bent doortastend, hebt het vermogen om breed te kijken (en te doen!)) en beschikt over een flinke dosis creativiteit.
  • Dat je graag en goed samenwerkt met anderen, resultaatgericht en communicatief vaardig bent en planmatig kunt werken, mag voor jou als professional geen verrassing zijn.
  • Je doorgrondt het proces - en de relatie met samenhangende processen - volledig. je weet waarover je het hebt, hebt een duidelijke visie op de manier waarop het proces zou moeten verlopen en kan deze visie ook overbrengen op alle betrokkenen in het proces.
  • Je hebt voldoende kracht en durf om besluiten te nemen en autonoom procesverbeteringen door te voeren
  • Ook ben je in staat om voldoende afstand te nemen om overzicht te behouden op wat er nodig is en wat de consequenties zijn van het maken van bepaalde proceskeuzes.
    Je kunt schakelen tussen abstract denken en praktisch handelen.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 28 december 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Leuk dat je interesse hebt!

Nu dat we de potentiele match hebben verkend, duiken we samen de diepte in en nemen we echt de tijd om elkaar te leren kennen en de inhoudelijke match te maken.

Voor je eerste werkdag ontvang je een duidelijke planning en zorgen we ervoor dat je effectief kunt starten aan je volgende ontwikkelfase bij Het Publieke Domein.

Nu je het onboardingsproces doorlopen hebt start je na de inventarisatie van jouw ambities, ervaring en expertise aan je eerste project bij een van onze opdrachtgevers binnen de publieke sector.

Het Publieke Domein plaatst flexibele ambtenaren op freelance- en detacheringsbasis binnen alle overheidssegmenten. Specifieke vakgebieden binnen onze expertise zijn Ruimtelijke Ordening, Sociaal Domein, Financiën en IT.

Als Zelfstandige Zonder Personeel of Freelance Interim Professional kun je door Het Publieke Domein bemiddeld worden, zodra je als ondernemer bij de Kamer van Koophandel geregistreerd bent. Wil je liever de zekerheid van een arbeidsovereenkomst én de voordelen van flexibel werken bij verschillende overheidsorganisaties? Dan is detachering de beste contractvorm.

Detachering via Het Publieke Domein biedt jou de mogelijkheid om vanuit de zekerheid van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met behoud van het opgebouwde ABP-pensioen vanuit je vaste aanstelling bij Het Publieke Domein, te werken.

Het Publieke Domein hanteert de 'Regeling Arbeidsvoorwaarden Het Publieke Domein'. Deze regeling is gelijkwaardig aan de Cao Gemeenten, inclusief IKB en ABP-pensioen. Dit maakt ons uniek in vergelijking met traditionele detacheringsbureaus die veelal de ABU, NBBU of eigen regeling volgen, wat leidt tot een pensioenbreuk en verlies van IKB.

Het Publieke Domein hanteert de ABP-pensioenregeling. Dit voorkomt dat je als ambtenaar een pensioenbreuk maakt bij een overstap naar ons als werkgever. Zo garanderen we je een goede transitie naar flexibel werken met de zekerheid van je vertrouwde pensioenregeling (en IKB).

Jazeker! Stuur je cv en begeleidende brief naar en je wordt binnen 2 werkdagen gebeld door één van onze recruiters.

I-Controller ICT



Functie:controller ict
Startdatum:22-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Het Publieke Domein via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Hoek van Hollandkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de hoek-van-hollandkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Hoek van Holland
  2. I-Controller ICT Het Publieke Domein 22-12-2023

Bekijk ook andere vacatures