Vacature Medior Inkoper

Medior Inkoper in Europoort Rotterdam

In jouw rol als Medior Inkoper ben je op strategisch, tactisch en operationeel niveau medeverantwoordelijk voor de inkoopactiviteiten. In nauwe samenwerking met je collega's van verschillende afdelingen ben jij de go-to persoon en sparringspartner voor contractonderhandelingen en het invullen van inkoopbehoeften. Je leidt het inkoopproces en hebt een centrale rol in het contractbeheer. Je voert tenders uit, onderhandelt en sluit raamovereenkomsten af. Je doel, zowel decentraal als centraal, is helder: bijdragen aan het maximaliseren van het bedrijfsresultaat en het minimaliseren van strategische kwetsbaarheden.

Naast je werkzaamheden voor onze lokale terminal maak je onderdeel uit van het internationale Procurement team van HES, waar je niet alleen kennis en ervaring deelt en benut , maar waar je ook gezamenlijke inkooptrajecten mee uitvoert.

  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer van het volledige inkoopproces, van aanvraag tot betaling, inclusief het ontwikkelen en implementeren van inkoopstrategieën- en plannen. Je bent medeverantwoordelijk voor het inkoopbeleid en -procedures en bewaakt de naleving ervan.
  • Analyseren en specificeren van de gebruikersbehoefte en de mogelijkheden van de leveranciers. Dit doe je in goede samenwerking met je interne klanten. Je fungeert als de schakel tussen afdelingen en zorgt dat communicatie soepel verloopt.
  • Selecteren en beoordelen van potentiële leveranciers, producten en/of diensten. In overleg met leveranciers sta je open voor alternatieve voorstellen en ben je actief op zoek naar productinnovatie, kostenbesparingen en procesverbeteringen.
  • Op basis van je kennis, ervaring en de resultaten van gedegen marktonderzoek werk je tenderdocumenten uit en stem je deze inhoudelijk af met je interne klanten.
  • Je voert de onderhandelingen, legt de resultaten vast en werkt deze uit in (raam)overeenkomsten.
  • Als de afspraken staan, bewaak je de correcte uitvoering van de diensten en leveringen en naleving van de vastgelegde afspraken. Bij afwijkingen stuur je bij. In geval van een spoedopdracht of in gebreke blijven van bestaande leveranciers heb je snel een alternatieve oplossing, zodat stilstand van productiemiddelen of repartieprocessen tot een minimum wordt beperkt.
  • Administratie is de basis van je structuur. Ons bestelproces is geautomatiseerd in Ultimo en als Inkoper benut en onderhoud je dit systeem zodat het contractbeheer en alle inkoopgegevens altijd actueel zijn.
  • Je hebt zicht op de verbeterprocessen, mogelijke kostenoptimalisaties en de prestaties van je leveranciers. Leveranciersbeoordelingen en continuous improvement voorstellen zorgen ervoor dat we scherp en kritisch blijven kijken naar processen en prestaties.

Wij zijn in ontwikkeling, stimuleren product- en dienstvernieuwing en procesverbetering en dagen je als Inkoper uit hierin voorop te gaan!

WIE ZOEKEN WIJ?

Als Medior inkoper heb je een zelfstandige functie in een platte organisatie, waar je snel impact kunt maken. We zijn op zoek naar een collega die zowel de operationele als tactische en strategische aspecten van inkoop aankan. Iemand die eigenaarschap en expertise toont op het gebied van inkoop en een bijdrage wil leveren aan een terminal en concern in ontwikkeling. Je zoekt de samenwerking op en bekijkt processen met een kritische blik. Je bent altijd op zoek naar oplossingen en krijg je energie van continue verbeteren.

  • HBO werk- en denkniveau in combinatie met een NEVI 2 opleiding of een Bachelor diploma met een NEVI 1 opleiding en de bereidheid om een NEVI 2 te behalen.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een inkoop- of supply chain-rol.
  • Ervaring met het opstellen van inkoopcontracten.
  • Uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden, zowel in het Nederlands als in het Engels.
  • Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden.
  • Een positieve en proactieve houding, en je vindt het leuk om te werken in een snel veranderende omgeving.

WAT BIEDEN WIJ JOU?

Dat komt goed uit, dat zijn wij ook. Niet alleen op het gebied van duurzame ontwikkeling maar ook als organisatie én op persoonlijk vlak vinden we groei belangrijk. We bieden dan ook mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Naast een competitief salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, krijg je de kans om een belangrijke rol te spelen in het succes van ons bedrijf.

  • Een leuk team waarin jij een sleutelrol kan vervullen.
  • Een imposante en industriële omgeving als dagelijkse uitzicht.
  • Deels thuiswerken is mogelijk, maar eigenlijk is het op kantoor te gezellig.
  • 32 vrije dagen op fulltime basis en de mogelijkheid om 32 uur te werken.
  • Salaris tussen de € 4.500,- en € 6.500,- per maand, afhankelijk van je ervaring.

Bij EBS zijn we er sterk van overtuigd dat diversiteit van het grootste belang is voor het stimuleren van creativiteit, innovatie en van waarde voor je werkomgeving. Alle sollicitaties worden nauwkeurig beoordeeld zonder rekening te houden met etniciteit, religie, geslacht, genderidentiteit of -expressie, seksuele geaardheid, nationaliteit, handicap, leeftijd of sociale achtergrond.

Reageer dan direct door op de sollicitatieknop te klikken.

Neem dan contact op met , via of . Ze staat je graag te woord.

In jouw rol als Medior Inkoper ben je op strategisch, tactisch en operationeel niveau medeverantwoordelijk voor de inkoopactiviteiten. In nauwe samenwerking met je collega's van verschillende afdelingen ben jij de go-to persoon en sparringspartner voor contractonderhandelingen en het invullen van inkoopbehoeften. Je leidt het inkoopproces en hebt een centrale rol in het contractbeheer. Je voert tenders uit, onderhandelt en sluit raamovereenkomsten af. Je doel, zowel decentraal als centraal, is helder: bijdragen aan het maximaliseren van het bedrijfsresultaat en het minimaliseren van strategische kwetsbaarheden.

Naast je werkzaamheden voor onze lokale terminal maak je onderdeel uit van het internationale Procurement team van HES, waar je niet alleen kennis en ervaring deelt en benut , maar waar je ook gezamenlijke inkooptrajecten mee uitvoert.

  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer van het volledige inkoopproces, van aanvraag tot betaling, inclusief het ontwikkelen en implementeren van inkoopstrategieën- en plannen. Je bent medeverantwoordelijk voor het inkoopbeleid en -procedures en bewaakt de naleving ervan.
  • Analyseren en specificeren van de gebruikersbehoefte en de mogelijkheden van de leveranciers. Dit doe je in goede samenwerking met je interne klanten. Je fungeert als de schakel tussen afdelingen en zorgt dat communicatie soepel verloopt.
  • Selecteren en beoordelen van potentiële leveranciers, producten en/of diensten. In overleg met leveranciers sta je open voor alternatieve voorstellen en ben je actief op zoek naar productinnovatie, kostenbesparingen en procesverbeteringen.
  • Op basis van je kennis, ervaring en de resultaten van gedegen marktonderzoek werk je tenderdocumenten uit en stem je deze inhoudelijk af met je interne klanten.
  • Je voert de onderhandelingen, legt de resultaten vast en werkt deze uit in (raam)overeenkomsten.
  • Als de afspraken staan, bewaak je de correcte uitvoering van de diensten en leveringen en naleving van de vastgelegde afspraken. Bij afwijkingen stuur je bij. In geval van een spoedopdracht of in gebreke blijven van bestaande leveranciers heb je snel een alternatieve oplossing, zodat stilstand van productiemiddelen of repartieprocessen tot een minimum wordt beperkt.
  • Administratie is de basis van je structuur. Ons bestelproces is geautomatiseerd in Ultimo en als Inkoper benut en onderhoud je dit systeem zodat het contractbeheer en alle inkoopgegevens altijd actueel zijn.
  • Je hebt zicht op de verbeterprocessen, mogelijke kostenoptimalisaties en de prestaties van je leveranciers. Leveranciersbeoordelingen en continuous improvement voorstellen zorgen ervoor dat we scherp en kritisch blijven kijken naar processen en prestaties.

Wij zijn in ontwikkeling, stimuleren product- en dienstvernieuwing en procesverbetering en dagen je als Inkoper uit hierin voorop te gaan!

WIE ZOEKEN WIJ?

Als Medior inkoper heb je een zelfstandige functie in een platte organisatie, waar je snel impact kunt maken. We zijn op zoek naar een collega die zowel de operationele als tactische en strategische aspecten van inkoop aankan. Iemand die eigenaarschap en expertise toont op het gebied van inkoop en een bijdrage wil leveren aan een terminal en concern in ontwikkeling. Je zoekt de samenwerking op en bekijkt processen met een kritische blik. Je bent altijd op zoek naar oplossingen en krijg je energie van continue verbeteren.

  • HBO werk- en denkniveau in combinatie met een NEVI 2 opleiding of een Bachelor diploma met een NEVI 1 opleiding en de bereidheid om een NEVI 2 te behalen.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een inkoop- of supply chain-rol.
  • Ervaring met het opstellen van inkoopcontracten.
  • Uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden, zowel in het Nederlands als in het Engels.
  • Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden.
  • Een positieve en proactieve houding, en je vindt het leuk om te werken in een snel veranderende omgeving.

WAT BIEDEN WIJ JOU?

Dat komt goed uit, dat zijn wij ook. Niet alleen op het gebied van duurzame ontwikkeling maar ook als organisatie én op persoonlijk vlak vinden we groei belangrijk. We bieden dan ook mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Naast een competitief salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, krijg je de kans om een belangrijke rol te spelen in het succes van ons bedrijf.

  • Een leuk team waarin jij een sleutelrol kan vervullen.
  • Een imposante en industriële omgeving als dagelijkse uitzicht.
  • Deels thuiswerken is mogelijk, maar eigenlijk is het op kantoor te gezellig.
  • 32 vrije dagen op fulltime basis en de mogelijkheid om 32 uur te werken.
  • Salaris tussen de € 4.500,- en € 6.500,- per maand, afhankelijk van je ervaring.

Bij EBS zijn we er sterk van overtuigd dat diversiteit van het grootste belang is voor het stimuleren van creativiteit, innovatie en van waarde voor je werkomgeving. Alle sollicitaties worden nauwkeurig beoordeeld zonder rekening te houden met etniciteit, religie, geslacht, genderidentiteit of -expressie, seksuele geaardheid, nationaliteit, handicap, leeftijd of sociale achtergrond.

Reageer dan direct door op de sollicitatieknop te klikken.

Neem dan contact op met , via of . Ze staat je graag te woord.



Functie:inkoper
Startdatum:16-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4500 – 6500
Uren per week:32 – 32

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met European Bulk Services (E.B.S.) via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Hoek van Hollandkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de hoek-van-hollandkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Hoek van Holland
  2. Medior Inkoper European Bulk Services (E.B.S.) 16-11-2023

Bekijk ook andere vacatures